sexta-feira, 2 de janeiro de 2015

#1 HISTÓRIA DA LÍNGUA INGLESA - ANGLO-SAXON

Que tal praticar a leitura e aprender um pouco sobre a História da Língua Inglesa! Então, encontrei um resumo bem bacana e o melhor ainda com vídeo e áudio em inglês para que você possa praticar a leitura, anotar expressões novas e ficar atento em pronúncias de palavras novas para você, principalmente se você não for acostumado com o sotaque britânico, poderá perceber algumas diferenças. Enfim, você pode utilizá-lo para várias formas de exercitar seu aprendizado. O vídeo faz parte da Série " The History of English in 10 Minutes" do Canal "ouLearn" no Youtube , que contem vídeos educacionais da " Open University" e é narrada pelo apresentador britânico Clive Anderson
Logo abaixo, vídeo e a transcrição em inglês do primeiro capítulo da Série. 

Fonte: http://www.open.edu/openlearn/languages/english-language/the-history-english-ten-minutes?track=1



Audio Transcript - Track 01 - Anglo-Saxon

The History of English in ten minutes. Chapter 1. Anglo -Saxon all whatever happened to the Jutes? 
The English language begins with the phrase ‘Up Yours Caesar!’ as the Romans leave Britain and a lot of Germanic tribes start flooding in, tribes such as the Angles and the Saxons – who together gave us the term Anglo-Saxon, and the Jutes – who didn’t. The Romans left some very straight roads behind, but not much of their Latin language. The Anglo-Saxon vocab was much more useful as it was mainly words for simple everyday things like ‘house’, ‘woman’, ‘loaf’ and ‘werewolf’. Four of our days of the week - Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday were named in honour of Anglo-Saxon gods, but they didn’t bother with Saturday, Sunday and Monday as they had all gone off for a long weekend. While they were away, Christian missionaries stole in bringing with them leaflets about jumble sales and more Latin.Christianity was a hit with the locals and made them much happier to take on funky new words like ‘martyr’, ‘bishop’ and ‘font’. Along came the Vikings, with their action-man words like ‘drag’, ‘ransack’, ‘thrust’ and ‘die’, and a love of pickled herring. They may have raped and pillaged but there were also into ‘give’ and ‘take’ – two of around 2000 words that they gave English, as well as the phrase ‘watch out for that man with the enormous axe.’

That's all, guys! Nos vemos no próximo capítulo! 

By Teacher Rony Gleison 

Nenhum comentário:

Postar um comentário

Deixe seus elogios, dúvidas ou sugestões aqui via comentário. Sua participação é fundamental para o desenvolvimento do blog e do aprendizado de outros leitores. Obrigado!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...